Stevia Pengganti Gula Racun Putih

Thursday, 9 January 2014

Politik Malaysia 2014

Isu Politik di Malaysia Bukan Lagi Isu Yang Patut di Pandang Remeh

Berdasarkan tajuk di atas, soal politik di Malaysia hari demi hari kian melarat. Tidak ada jalan sepakat dan penyelesaian yang terbaik. Mengapa perkara ini terjadi? Sedangkan kita sesama Islam yang membangunkan negara Malaysia? Secara sedar atau tidak budaya, undang-undang dan kefahaman di Malaysia sering sekali menjadi isu di Negara Luar. Kita dipimpin oleh umat Islam dengan menggunakan cara Barat dari segala segi.

Mengapa keretakan masyarakat sering terjadi dengan isu politik? Umat Islam di Malaysia secara sedar atau tidak sebenarnya telah terbahagi didalam beberapa puak. Semangat Asabiyyah yang kuat sehingga mendorong sesoarang terlalu taksub dengan parti masing-masing.

Sedarlah wahai saudara atau saudari bahawa penjajah meninggalkan Malaysia bukan dengan hati yang ikhlas. Ia meninggalkan Malaysia dengan meletakkan sedikit racun, agar semua rakyat malaysia terasa sakitnya sedikit demi sedikit. Penjajah membentuk undang-undang mereka untuk kita gunakan, untuk masyarakat Malaysia sendiri rasakan perpecahan yang terjadi diantara kita sendiri dan yang paling pentingnya mereka melakukan undang-undang untuk kita ikuti agar mereka mendapat hasilnya dan mampu melakukan penguasaan diatas segala-gala yang ada dimuka bumi Allah ini.

Mereka memang dilahirkan terlalu bijak dalam dunia kejahatan, hampir semua negara islam berpecah kerana masyarakatnya sendiri. Mereka memberikan kenangan jajahan untuk kita terasa bangkit membangunakan negara dan meninggalkan cara dan undang-undang untuk kita ikut dan disitu terletaknya racun yang akan memakan diri sendiri sedikit demi sedikit sehinggalah kita merasa kesakitannya.

Islam itu sangat sempurna, jika kita mengikuti setiap cara yang diajar oleh Nabi Muhammad S.A.W, Insya-Allah segalanya akan menjadi baik dan mudah. Marilah kita sama-sama berubah. Jadilah seorang umat Nabi Muhammad S.A.W yang bijak dan tahu menilai yang baik dan buruknya. Janganlah kita meletakkan diri kita pada kehambaan dengan mengikut segala yang dicetuskan penjahat-penjahat dunia tentang cara pemakaian, budaya dan sebagainya yang hot dikata up to date, yang ketinggalan malu kerana mengikuti cara lama, cara islam.

Yang Salah Datang Dari Saya, Yang Baik Datangnya Dari Allah.
Hamba Allah,
I LOVE ALLAH, I LOVE ISLAM.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...