Stevia Pengganti Gula Racun Putih

Tuesday 11 February 2014

Proton Suprima S

Proton Suprima S, nama kod P3-22A adalah hatchback kompak lima pintu kejuruteraan oleh pengilang automobil Malaysia Proton. Ia dikeluarkan pada 17 Ogos 2013 dan adalah berdasarkan kepada platform P2 generasi akan datang Proton. Yang Suprima S melengkapi saloon Proton Prevé dan telah direka dengan penekanan yang lebih besar di pasaran antarabangsa.
Yang Suprima nama mempunyai akar dalam perkataan Bahasa Inggeris, Agung. S akhiran bermaksud Sukan.



OVERVIEW
Manufacturer     Proton
Also called Proton   P3-22A
Production Mid      2013-present
Model years     2013-present
Assembly             Malaysia Tanjung Malim, Perak, Malaysia
Designer             Italdesign Giugiaro S.p.A[1]
            Azlan Othman

BODY AND CHASSIS
Class   Compact car / C-segment
Body style   5-door hatchback
Layout        Front-engine, front-wheel drive
Platform   Proton P2
Related   Proton Prevé

POWERTRAIN
Engine 1.6L CamPro Turbo I4
Transmission 7-speed CVT manumatic

DIMENSIONS
Wheelbase         2,650 mm (104.3 in)
Length 4,436 mm (174.6 in)
Width 1,786 mm (70.3 in)
Height 1,524 mm (60.0 in)
Kerb weight 1,375–1,395 kg (3,031–3,075 lb)



Proton P3- 22A telah pembangunan bersama Proton Prevé , kemudian kod dinamakan Proton P3- 21A sejak 2009. Ini spyshot pertama prototaip P3- 22A , yang diambil pada 14 Disember, 2012 menerima publisiti yang tinggi daripada media dalam talian tempatan. Walaupun banyak bertopeng, prototaip mendedahkan bahawa majoriti panel dan ciri-ciri luaran kecuali kawasan ke belakang C- tiang telah dibawa dari Prevé . 8 hari kemudian, prototaip lain yang berbeza telah disemak , mendedahkan lebih besar tujuh spoke rim aloi , berbanding dengan 16 inci sepuluh -spoke rim aloi daripada Prevé . Pelbagai prototaip P3- 22A telah sejak telah dikesan di lebuh raya Malaysia , semua yang memakai pelekat atau pita penyamaran.  Beberapa hari kemudian, sebuah treler telah ditangkap mengangkut beberapa P3- 22A unit pengeluaran , membayangkan pada berlaku Ogos 2013 pelancaran.
Pada 14 Ogos 2013, spyshot daripada P3- 22A test drive unit mengesahkan nama produk akhir, Proton Suprima S bersama-sama dengan slogan , yang sepenuhnya dimuatkan dengan nilai terbina dalam. Proton sebelum ini difailkan Proton Suprima status cap dagang di bawah Perbadanan Harta Intelek Malaysia ( MyIPO ) pada bulan Januari 2013. Proton Suprima pada mulanya spekulasi sebagai nama produk Model Penggantian Proton Perdana, akan datang D- segmen saloon mewah syarikat. risalah penuh Proton Suprima S telah bocor dalam talian pada 15 Ogos 2013, kira-kira 2 hari sebelum itu pelancaran yang dijadualkan.
Selepas pelancaran [sunting ]
Proton Suprima S akhirnya diumumkan pada 17 Ogos 2013 pada dua lokasi di Kuala Lumpur, pertama adalah pelancaran VIP di Pusat Matrade Exhibition & Convention yang telah diluluskan oleh pengasas Proton, Tun Dr Mahathir Mohamad, dan makhluk yang kedua pelancaran awam di Pavilion KL. pelancaran VIP telah dibincangkan dalam satu aliran eksklusif secara langsung di YouTube oleh popular Malaysia portal berita automotif, paultan itu. org .
Suprima S berkongsi sebahagian besar daripada panel badan dan bahagian-bahagian dengan saloon Prevé , kereta kembarnya yang dilancarkan kira-kira 16 bulan sebelum , pada 16 April 2012. Suprima datang dalam pilihan lima warna dan dua varian trim, Eksekutif dan Premium memotong masing-masing . Kedua-dua varian dikuasai oleh enjin 1.6L CamPro Turbo Proton, dipasangkan dengan CVT ProTronic tujuh kelajuan , versi Proton transmisi manumatic . Semua Suprimas datang standard dengan 6 beg udara SRS, Sistem Brek Anti- kunci (ABS) dengan Elektronik Brakeforce Pengagihan (EBD ), Bantuan Brek (BA ), Traction Control (TCS) dan Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC ). Juga standard Sistem Inforia Proton, Android maju OS berkuasa 7 "LCD skrin sentuh unit kepala GPS dengan DVD, Bluetooth , USB, iPod & 4G keserasian WiFi. trim Premium dilengkapi dengan kit eksklusif seperti tempat duduk kulit antrasit teduh , dua speaker Xibili , sensor letak kereta depan, kamera terbalik dan cerah LED siang lampu berjalan ( DRLs ) sebagai tambahan kepada ciri-ciri sebelum ini ditawarkan dalam Premium Prevé ini memangkas, iaitu shifters stereng yang dipasang dayung , lampu automatik dan wipers , kawalan cuaca , kawalan pelayaran dan tolak -start enjin pencucuhan. Suprima S berharga antara RM76 , 338 dan RM79 , 988 masing-masing . Proton sejak menjual lebih daripada 835 unit Suprima S antara pertengahan bulan Ogos dan bulan September.
Pada 30 Oktober 2013, Proton melancarkan S Premium Suprima di Jakarta , Indonesia, pasaran eksport pertama kereta itu. Pelancaran itu datang bulan kira-kira 4 setengah selepas debut Prevé di Indonesia , dan Proton Edar Indonesia mensasarkan jualan sebanyak 150 unit Suprima setahun, berbanding dengan 240 untuk Prevé . Proton Edar Indonesia menjual 11 unit Suprima pada tarikh pelancarannya sahaja, lebih-lebih lagi daripada Prevé yang berjaya 7 unit pada dua minggu pertama . Satu lagi 4 Suprimas adalah dijual dalam bulan November.
Beberapa minggu kemudian pada 15 November 2013, Proton dipratonton S GX Suprima dan GXR di Sydney Harbour , Australia. Spesifikasi untuk GX automatik , yang berharga AUD $ 21,790 dan GXR automatik, AUD $ 26,590 mencerminkan Malaysia Eksekutif pasaran dan Premium memotong masing-masing . Selain itu , pilihan transmisi manual 6-kelajuan telah disahkan untuk S GX Suprima dan GXR untuk pasaran Australia , yang berharga AUD $ 19,790 dan AUD $ 24,990 . Suprima S dilindungi oleh '5 -Star Perkhidmatan ' Proton Cars Australia , dan secara rasmi akan mula dijual bermula 1 Januari 2014, dengan 6-kelajuan manual varian dijadualkan untuk 2014 pelancaran kemudian.


2014 Proton Suprima S Super Premium.
Yang Suprima S telah dilancarkan di Bandar Seri Begawan , Brunei pada 19 November 2013, kira-kira empat hari selepas perdana di Australia . Ia boleh didapati dalam mewah talian trim tunggal yang mencerminkan varian Premium di Malaysia dari segi spesifikasi . Selain itu, pemilik Brunei Suprima S berhak akses mudah kepada alat ganti dan perkhidmatan di negara jiran Sabah , Sarawak dan Labuan sebagai sebahagian daripada perjanjian di antara pengedar Proton Malaysia dan Brunei, Proton Edar Sdn. Bhd dan United Motors Sdn. Bhd masing-masing .
Pada 29 November 2013, Thailand menjadi pasaran eksport keempat untuk Suprima S apabila kemunculan sulung pada 2013 Ekspo Motor Antarabangsa Thailand di Bangkok. Seperti Brunei dan Indonesia, ia secara eksklusif yang dijual dalam samaran Premium , yang berharga 805,000 baht. pelancaran Suprima di Thailand datang kira-kira 12 bulan selepas pelancaran Prevé Thai , dan seperti kereta bersaudara, Suprima juga telah ditala untuk berjalan di bahan api E20.
Proton memperkenalkan Suprima S Super Premium pada 18 Januari 2014, di Karnival Jualan Proton di Melaka, Malaysia. Premium Super menawarkan Race.Rally.Research baru. (R3) bodykit dan tujuh bercakap 17 inci rim aloi R3 RM8 satu , 350 kenaikan lebih varian Premium . Selain daripada bodykit dan rim baru , Premium Super adalah mekanikal sama dengan Premium, dan hanya dijual dalam dua warna ; . Kebakaran Merah dan Pepejal Putih masing-masing [ 43] Premium Super berkesan berjaya Premium langsing model pelbagai -topping dalam pasaran domestik.
Proton Suprima S mempunyai dirancang Q4 2013/Q1 2014 pelancaran di United Kingdom dan juga sebagai 2014 pelancaran kemudian di Turki, Mesir, negara-negara GCC dan Afrika Selatan . Berikutan keadaan di pasaran, Malaysia tidak akan menjadi pasaran utama daripada Suprima , kerana Proton hanya mensasarkan jualan hanya 750 unit sebulan di sini . Suprima telah dengan itu telah bersedia untuk eksport di mana majoriti yang jualan akan diperolehi daripada . Tambahan pula, edisi berorientasikan prestasi Suprima S telah disahkan oleh Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton. Satu bertopeng Proton Suprima juga dilihat di jalan-jalan British pada awal bulan September 2013.  Ia melahirkan plat nombor AU13 FLW , mana AU adalah kod kawasan untuk Norwich, East Anglia.


info : http://protonprice.com/ http://en.wikipedia.org/wiki/Proton_Suprima_S http://translate.google.com/ protonsale.com www.google.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...