Stevia Pengganti Gula Racun Putih

Wednesday 30 July 2014

Kanak-kanak maut dirempuh pesawat

Kanak-kanak maut dirempuh pesawat

Pesawat kecil tersadai selepas merempuh seorang kanak-kanak dan bapanya di tepi Pantai Florida.

MIAMI – AMERIKA SYARIKAT. Seorang kanak-kanak perempuan yang berusia 9 tahun dan bapanya maut dirempuh sebuah pesawat kecil di pantai peranginan Florida, semalam.

Mengesahkan kejadian tersebut, jurucakap Jabatan Syerif Daerah Sarasota, Wendy Rose berkata, mangsa, Oceana Irizarry bersama bapanya Ommy Irizarry, 36, sedang bersiar di pantai pada Ahad lalu ketika dirempu pesawat yang sedang melakukan pendaratan kecemasan di lokasi kejadian.

Menurut Rose, bapa mangsa maut ditempat kejadian manakala Irizarry meninggal dunia ketika dikejarkan ke hospital untuk menerima rawatan lanjut.

Bagaimanapun, juruterbang pesawat, Karl Kokomoor dan penumpang pesawat tersebut, David Theen tidak mengalami sebarang kecederaan.

Difahamkan, juruterbang bagi pesawat kecil Piper Cherokee 1972 tidak dapat berpatah balik ke Lapangan Terbang Venice dan terpaksa melakukan pendaratan di Pantai Caspersen.

Kokomoor yang juga merupakan seorang ketua eksekutif dan presiden sebuah firma kejuruteraan, mendakwa dia tidak menyedari kehadiran mangsa di pantai tersebut.

“Saya tidak nampak mereka. Saya hanya sedar mengenai kemalangan tersebut sebaik sahaja kami mendarat,” katanya.

Dakwanya lagi, dia terpaksa membuat keputusan untuk mendarat berikutan pesawatnya telah kehilangan altitud penerbangan.

Siasatan penuh kini dijalankan oleh Persekutuan Pentadbiran Penerbangan (FAA) dan Lembaga Keselamatan Pengangkutan Negara.

Info: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...