Stevia Pengganti Gula Racun Putih

Sunday 29 March 2015

Tip Mengayakan Rambut Lelaki 2015

Sering kali tercari gaya rambut yang sesuai untuk digayakan dengan wajah. Perkara ini nampak simple tetapi jika tersalah gaya akan membuatkan anda kelihatan agak menjengkelkan. Mungkin anda tidak mahu dilihat seperti itu dan disini ada beberapa tip yang boleh digunakan oleh anda untuk anda mengayakan rambut anda mengikut perkembangan semasa tahun 2015 ini.



1.Potongan rambut untuk lelaki berwajah bulat
Lelaki dengan jenis wajah bulat bulat akan lebih sesuai dengan model potongan rambut yang
memberikan kesan wajah kelihatan lebih bujur atau bujur.

2.Potongan rambut untuk lelaki wajah bulat telur
Lelaki dengan jenis wajah bulat akan lebih sesuai dengan model potongan rambut yang dapat memberikan kesan lembut terhadap wajah misalnya dengan gaya semi panjang (potongan tanggung). Untuk rambut yang pendek, sebaiknya membuat rambut dibahagian pinggir kepala agak melengkung.

3. Potongan rambut untuk lelaki wajah bujur
Lelaki dengan jenis wajah bujur adalah lelaki dengan bentuk wajah yang paling sesuai kerana akan sesuai sahaja dengan model potongan rambut dengan gaya apa pun.

4. Potongan rambut untuk lelaki wajah berlian (persegi)
Lelaki dengan jenis wajah berlian akan kelihatan lebih sesuai dengan potongan rambut yang semi panjang atau panjang. Model potongan rambut untuk lelaki wajah persegi yang sebaiknya jangan dipilih adalah potongan rambut pendek yang kelihatan mengembang di bahagian atas kepala.

5. Potongan rambut untuk lelaki wajah bentuk hati
Lelaki dengan jenis wajah bentuk hati hampir setipe dengan lelaki yang mempunyai bentuk wajah berlian namun tidak terlalu persegi. Potongan rambut pendek juga cukup sesuai dengan jenis wajah ini, hanya saja jangan sampai dipotong terlalu pendek.

6. Potongan rambut untuk lelaki muka segi tiga

Lelaki dengan jenis wajah bentuk muka segi tiga sebaiknya menggunakan model rambut pendek sahaja dan mengelakkan potongan rambut yang dapat menunjukkan kesan tebal pada kawasan dagu dan rahang. Penyebabnya adalah kerana bentuk muka segi tiga sudah terkesan runcing sehingga gaya rambut yang tebal pada kawasan dagu dan rahang akan membuatnya tampak jauh lebih runcing lagi.

Inginkan Contoh Fesyen Rambut Terkini?
TEKAN LINK DIBAWAH..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...