Stevia Pengganti Gula Racun Putih

Monday 23 December 2013

Cara Imbangkan Kehidupan Anda

Imbangkan Diri Anda dengan 5 Langkah Mudah

Tekanan tugasan di tempat kerja sememangnya memberi kesan buruk terhadap kehidupan seharian anda. Jika anda sering dilanda masalah sudah tentu denyutan nadi serta jantung anda akan mengepam darah dalam keadaan tidak stabil, ini boleh mengakibatkan anda diserang penyakit darah tinggi dan migrain.
Untuk menjadi anda seorang Manusia yang Kemas,Bergaya dan Sihat Itulah Warga Malaysia. Anda perlu mengimbangkan kehidupan anda bagi mengelakkan berlakunya tekanan yang terlampau.

Ubahlah hidup anda dengan mengikut 5 langkah mudah ini :
  1. Ambil seketika masa lapang anda dan bertanya pada diri anda apakah yang hilang dalam hidup anda selama ini. Mungkin selama ini anda tidak nampak kekurangan anda , cuba mencarinya dan mengubah untuk menjadikan ia lebih baik.
  2. Tetapkan sasaran dan masa untuk mencapai sesuatu yang anda impikan. Pastikan matlamat yang anda impikan adalah realistic dan boleh dicapai.
  3. Senaraikan perkara yang perlu dilakukan untuk mencapai impian anda. Tetapkan ingatan untuk melakukan perkara mengikut kemampuan diri anda.
  4. Berkongsi cerita perubahan yang anda lakukan bersama rakan atau keluarga. Mungkin mereka tidak dapat membantu tetapi kata-kata semangat dari mereka mungkin memberi semangat kepada anda.
  5. Membuat penilaian diri terhadap diri anda sendiri. Tandakan tahap pencapaian perubahan anda sebagai contoh tahap kemarahan – 1 (dalam keadaan baik).

Sekian motivasi dari Cerita Kita Malaysia

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...