Stevia Pengganti Gula Racun Putih

Friday 28 February 2014

Pintu masih terbuka buat Koo

Norza (dua dari kanan) bersalam dengan Koo pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat bagi memutuskan masa depan Kien Keat-Boon Heong, semalam.
Kuala Lumpur: Walaupun menerima keputusan Koo Kien Keat yang meletak jawatan pada 21 Februari lalu, Persatuan Badminton Malaysia (BAM) tetap membuka pintu buat pemain beregu lelaki nombor satu negara itu andai mahu kembali ke pangkuan badan induk berkenaan dan mewakili negara.

Timbalan Presiden BAM, Datuk Mohamad Norza Zakaria menyifatkan ketiadaan Kien Keat sebagai satu kehilangan besar kepada badan induk itu kerana dia bersama pasangannya, Tan Boon Heong yang digandingkan sejak 2006 banyak menyumbangkan kejayaan demi mengharumkan nama negara.
“Selepas berbincang dengan beberapa ahli majlis tertinggi BAM hari ini (semalam), kami menerima keputusan Kien Keat. Namun, dalam masa sama BAM berbesar hati untuk menerimanya kembali jika dia mahu beraksi atau menjadi mentor kepada generasi baru pada masa akan datang.

“Begitupun, jika dia mahu kembali ke BAM dan mewakili negara, dia perlu menjalani proses dari awal seperti yang dilaluinya sebelum ini. Kita juga akan lihat tahap kecergasan dan prestasinya ketika itu,” kata Norza pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat bagi memutuskan masa depan Kien Keat-Boon Heong.

Banyak kritikan

Mengulas nasib Boon Heong yang kini sudah tiada gandingan, Norza berkata: “Kita ada bincang perkara ini tetapi tidak menyeluruh kerana ia adalah keputusan barisan kejurulatihan. Namun, saya sarankan agar tidak mengambil masa terlalu lama kerana ada banyak kejohanan besar tahun ini.”
Sementara itu, Kien Keat yang turut hadir ketika sidang media berkenaan menyifatkan keputusannya untuk meninggalkan BAM adalah tepat dan berharap Boon Heong akan terus melakar kejayaan buat negara bersama pasangan baru kerana dia masih mempunyai masa depan yang cerah.

“Keputusan ini bukan bermakna saya tidak berpuas hati dengan mana-mana pihak termasuk BAM, tetapi terlalu banyak kritikan yang saya terima.

“Saya tidak mahu ia menjejaskan keluarga saya, apa lagi saya akan bakal menjadi bapa tidak lama lagi (April ini),” katanya yang mengakui belum ada perancangan mengenai hala tujunya selepas ini tetapi memaklumkan yang dia mahu berehat seketika daripada arena badminton.

Info : www.bharian.com.my

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...