Stevia Pengganti Gula Racun Putih

Friday 4 July 2014

Pecah Kereta Ketika Terawih

Pecah kereta ketika tarawih

IPOH -  Bulan Ramadan bukan halangan untuk penjenayah menghentikan kegiatan mereka, sebaliknya ia menjadi ‘sumber’ bagi meneruskan aktiviti tidak bermoral itu.

Ketika jemaah sedang asyik menunaikan solat sunat tarawih di Masjid Toh Puan Besar Hatijah, Batu Gajah, dekat sini, tiga kereta yang diletak berhampiran masjid dipecahkan.

Salah seorang mangsa, Jannatul Firdaus Azman, 21, berkata, kejadian hanya disedari selepas selesai menunaikan solat sunat tarawih kira-kira jam 9.40 malam kelmarin.

“Sesudah solat, saya ke kereta dan terkejut tengok cermin tingkap belakang sebelah kanan pecah dan beg saya turut hilang.

“Tak sangka pula ada juga kes pecah masa bulan Ramadan ni, dekat masjid pula tu,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Tambahnya, laporan polis sudah pun dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Batu Gajah pada malam kejadian.

“Mujurlah tiada barang berharga yang hilang. Beg yang diambil penjenayah itu pun kosong.

“Apa yang berlaku mungkin ada hikmah dan saya berharap langkah-langkah keselamatan diambil oleh pihak berkaitan bagi memastikan kejadian sama tidak berulang,” katanya lagi.

Sementara itu, Setiausaha Masjid Toh Puan Besar Hatijah, Mohd Azali Hassan berkata, pihaknya kesal dengan kejadian itu memandangkan ia berlaku pada bulan Ramadan dan ketika jemaah sedang menunaikan solat sunat tarawih.

“Kita juga sudah menasihatkan jemaah agar tidak meninggalkan barangan berharga di dalam kereta masing-masing kerana kita tidak bertanggungjawab ke atas sebarang kejadian yang berlaku.

“Kita mohon rondaan dilpolis bagi mengelak insiden sama berulang,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...