Stevia Pengganti Gula Racun Putih

Wednesday 26 February 2014

Kelantan Dibelasah Yangon United

Kelantan dibelasah Yangon United

2014/02/27 - 08:19:36 AM

www.bharian.com.my

Pemain Kelantan, Muhamad Nazri Ahmad (kiri) berebut bola dengan pemain Yangon United, David Htan dalam saingan Piala AFC di Stadium Thuwunna, semalam.
Kuala Lumpur: Kelantan memulakan aksi Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) dengan langkah kiri apabila tewas 5-3 kepada kelab dari Myanmar, Yangon United di Stadium Thuwunna, semalam.

Hanya diperkuatkan seorang pemain import, Obinna Nwaneri, hasrat The Red Warriors (TRW) meraih sekurang-kurangnya satu mata seperti dilakukan Selangor yang seri 1-1 dengan Arema dari Indonesia tidak tercapai, malah ketinggalan 3-0 di babak pertama.
Penyerang import tuan rumah, Emerson Reis Luis membuka jaringan pada minit ke-8, diikuti gol Kyaw Ko Ko pada minit ke-28 sebelum Emerson menambah derita Kelantan pada minit terakhir babak pertama.

Bersambung separuh masa kedua, pelawat mempamerkan kebangkitan dan berjaya melakar jaringan pertama menerusi pemain sayap, Wan Zaharulnizam Zakaria pada minit ke-47.

Aksi kedua 12 Mac ini

Bagaimanapun, Ko Ko melengkapkan hatrik dengan tambahan dua gol pada minit ke-52 dan ke-89 manakala ketua pasukan Kelantan, Mohd Badhri Radzi meledak dua gol pada minit ke-63 dan ke-94.

Untuk aksi kedua 12 Mac ini, Kelantan akan beraksi di gelanggang keramatnya, Stadium Sultan Muhammad IV menentang South China dari Hong Kong.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...